یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

آنکه ‌های و هوی دارد

افتاده

سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸:۰۰


معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات دیروز بار دیگر به دلیل فروش سیم‌کارت‌های 288 هزارتومانی با کد 912 شرکت ارتباطات سیار ایران را تهدید به جریمه و کاهش مدت زمان پروانه کرد.

عبدالله افتاده

***

طرح این تهدید از زبان رضوانی، در شرایطی که سهام شرکت مخابرات و همراه اول در بورس واگذار شده و این شرکت‌ها دارای سهامداران حقیقی و حقوقی بی‌شماری هستند، روی ارزش سهام این شرکت‌ها اثر منفی می‌گذارد.

در این نوشتار قصد جانبداری از همراه اول را ندارم. موضوع بحث تناقض‌گویی و نبود برخورد قاطع از سوی سازمان رگولاتوری است.

نه تنها این موضوع، بلکه موارد دیگر از جمله پر شدن سقف فروش سیم‌کارت‌های ایرانسل که رگولاتوری در واکنش به آنها صرفا تهدید شفاهی کرده موجب شده تا از اقتدار این سازمان کاسته شود. از سوی دیگر اینکه معاون نظارت این سازمان امروز می‌گوید رسانه‌ها سال گذشته سخنانش را نادرست منعکس کرده‌اند و در تمام این مدت هم واکنشی به این تحریف نشان داده نشده، نشان از ضعف روابط عمومی رگولاتوری دارد.

معاون نظارت در بخش دیگر از گفت‌و‌گوی روز گذشته خود اعلام کرده که مخابرات پیشنهاد جدید برای ادامه فروش سیم‌کارت‌های 288 هزار تومانی را به رگولاتوری ارایه داده و این موضوع در حال بررسی است.

ایشان همچنین توضیح نداده که آیا اظهار نظرشان در خصوص ادامه تخلف مخابرات، پس از بررسی‌ طرح پیشنهادی است یا اینکه درباره موضوعی که هنوز به نتیجه‌ نهایی نرسیده نظر داده است.

در خاتمه یادآور می‌شود که مدیران رگولاتوری به جای هیاهو در رسانه‌ها بهتر است اگر تخلفی در حال انجام است، با جدیت با آن برخورد کنند و قطعا رسانه‌ها نیز براساس مسوولیتی که به عهده دارند از حقوق مصرف‌کنندگان که همانا مشترکان باشند، حمایت می‌کنند. اما در مقابل ضد و نقیض‌گویی مسوولان هم وظیفه شفاف‌سازی به عهده ماست.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو